duminică, 3 iunie 2018

Dovada Nr. 46: Gândește-te la Pariul lui Pascal


 
Vei auzi frecvent credincioși făcând următoarea raționalizare:
Să presupunem că ai dreptate. Să presupunem că nu există Dumnezeu. Atunci când mor credincios, n-am pierdut nimic. Mor doar ca un om care și-a devotat viața iubirii și moralității. Dar dacă tu, ca necredincios, vei greși iar eu voi avea dreptate, va trebui să stai o eternitate in iad. Vezi, eu n-am nimic de pierdut, dar tu ai totul.
Acest argument este cunoscut ca Pariul luiPascal.

Problema cu acest argument este că sunt mii de zei care au fost creați de oameni. O persoană care crede în Allah poate sa facă acest argument, așa cum poate și o persoană care crede în Dumnezeu sau o persoană care crede în Vishnu. Multitudinea ființelor fictive arată absurdul acestui argument. Nu este nici o cale de a ști ce zeu să alegi, pentru că nu este nici o dovadă care să indice că oricare dintre ei există.



De fapt, religia este  o iluzie. Toți zeii umani sunt imaginari. Crezând intr-un zeu imaginar, un credincios nu  poate spune "n-am pierdut nimic". Credincioșii se devotează unei vieți întregi de iluzii, în loc să-și devoteze viața realității.
Necredincioșii, în schimb, trăiesc vieți morale și pline de iubire fără a fi nevoiți să se folosească iluzii. Necredincioșii sunt oameni normali care îmbrățișează realitatea în favoarea unei iluzii. Ca rezultat, trăiesc vieți multmai sănătoase.
Faptul caă există atât de mulți zei dovedește că toți acești zei sunt imaginari. Dacă ar fi într-adevăr un zeu omnipotent, omniscient și iubitor de toate în orice formă, ar fi evidentpentru toată lumea și toti ne-am sprijini pe el. Existența sa ar fi imposibil de contrazis sau de ascuns.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu