Cei mai mult creștini au o viziune iubitoare despre Iisus. Iisus a fost
"prințul păcii" și "mielul lui Dumnezeu" în ochii lor. Iisus
este o ființă perfectă, fără de păcat. Dar este această imagine reală? Dacă
n-ai mai auzit niciodată de Iisus și ai vrea să afli mai multe despre el citind
Biblia, ce fel de persoană ai descoperi?
Dicționarul definește un netrebnic ca fiind o "persoană ticăloasă, mizerabilă
și vrednică de dispreț". Alt dicționar prezintă și expresia "plin de
sine" deasemeni și apoi o definește ca "prostie îngâmfată, incoștientă
și vidă".
Având aceste definiții, putem arăta că Iisus era un netrebnic? Să vedem ce
găsim când ne uităm la cuvântul lui Dumnezeu.
O persoană care este ipocrită este cu siguranță netrebnică. Nimănui nu-i
place un ipocrit, pentru că ipocriții sunt proști din îngâmfare. Iar Iisus pare
a avea o problemă cu ipocrizia. De exemplu, una dintre replicile sale cele mai faimoase
este, "Iubește-ți dușmanii", așa cum spune aici în Matei 5: 43:
Aţi auzit că s-a zis: să-l iubeşti pe seamănul tău și să-l
urăşti pe duşmanul tău. Dar Eu vă spun: iubiţi-vă duşmanii şi rugaţi-vă pentru
cei ce vă persecută, ca să fiţi astfel fii ai Tatălui vostru în ceruri.
Acesta repetă mesajul în Luca 6: 26:
Dar vă spun vouă, cei ce mă auziți: Iubiți-vă dușmanii, faceți
bine celor ce vă urăsc, binecuvantați-i pe cei vă blesteamă și rugați-vă pentru
cei ce se comportă greșit cu voi.
Pare destul de simplu. Te-ai aștepta ca Iisus să-și iubească și el inamici,
nu? Da, te-ai aștepta, dacă n-ar fi ipocrit. Prin urmare, ce găsim în Marcu 16:
15-16 este destul de șocant. Ne arată cum își tratează inamicii:
Apoi le-a zis: „Duceţi-vă în toată lumea și propovăduiți
vestea bună (evanghelia) la orice făptură! Cel care va crede şi va fi botezat va
fi mântuit, dar cel care nu va crede va fi condamnat (la iad).
Astea sunt vești "bune"? Iisus nu își iubește inamicii deloc. De fapt,
nici măcar nu trebuie să fii un inamic -- chiar și cei care nu cred în Iisus
sunt condamnați la tortură eternă intr-un lac de foc. Acest nivel de ipocrizie
este ce te-ai aștepta să vezi la un netrebnic. Pentru mai multe exemple de
ipocrizie și contradicție, încercați să comparați Matei 5: 16 cu Matei 6: 1, sau
Ioan 14: 27 cu Matei 10: 34, sau 2 Regi 2: 11 cu Ioan 3: 13, sau Exodul 33: 11 cu Ioan 1: 18, sau Matei 9: 40
cu Luca 11: 23.
La fel, o persoană care își incalcă promisiunile este netrebnică. Putem să
vedem că Iisus își incalcă promisiunile uitându-ne la Matei 11: 24:
Si vă spun vouă că orice veți cere în rugăciune, credeți
că ați primit și va fi al vostru.
În Ioan capitoul 14, versetele 12-14, găsim același lucru:
Adevărat, adevărat vă spun că cel ce crede în Mine va
face și el lucrările pe care le fac Eu, ba încă va face lucrări mai mari decât
acestea, pentru că Eu Mă duc la Tatăl; şi orice veţi cere în Numele Meu, voi face, pentru ca Tatăl să fie proslăvit în
Fiul. Dacă veţi cere ceva în Numele Meu, voi face.
Când cineva zice "cereți orice în numele meu și eu o voi face", ce
vrea sa spună? Probabil că Iisus a vrut
să spună că orice vei cere, va face. Ce altceva ar putea el să vrea să spună, dacă
nu ar fi necinstit? Și nu o spune doar o dată. Spune asta iar și iar. În Matei
7: 7: "Cere și ti se va da". În Matei 17: 21: "Nimic nu-ți va fi
imposibil". În Matei 21: 21: "Dacă crezi, vei primi orice vei cere în
rugă". E posibil sa fi observat, totuși, că Iisus minte. Poți să te rogi
pentru multe chestii și să nu se întâmple. Cu toții știm asta. O persoană care
își incalcă promisiunile astfel e evident un netrebnic.
Dar dacă Iisus spune povești care sunt total neadevărate? De exemplu, luați
Matei 4: 8:
Iar, diavolul l-a luat pe un munte foarte înalt și i-a arătat
toate regatele lumii și splendoarea lor.
Problema cu această poveste este că Pământul trebuie să fie plat ca asta să
fie reală. Chiar și pe un munte înalt este imposibil să vezi "toate
regatele". Chiar și stând pe muntele Everest, cel mai înalt munte de pe Pământ,
cel mai departe ai putea să vezi la 250 de mile distanță. [ref] Dar iată că știm că
în timpul lui Iisus, erau regate în China, India, America de Sud, Europa, etc. Deci
clar această poveste nu s-a întâmplat. Oamenii care sunt așa necinstiți sunt
clar netrebnici.
Altă metodă de a demonstra asta este de a admite faptul că e bigot. În Matei15: 22-26 găsim această conversație revelantă:
O femeie canaanită din acea regiune a venit strigând
către el: – Ai milă de mine, Doamne, Fiul lui David! Fiica mea este posedată de
demon şi suferă cumplit! Iisus nu i-a răspuns nimic. Ucenicii s-au apropiat și L-au rugat zicându-i:
– Zi-i să plece, căci continuă să strige după noi! Iisus însă le-a răspuns: –
Nu sunt trimis decât pentru oile pierdute ale casei lui Israel. Dar ea a venit
și I s-a închinat, zicând: – Doamne,
ajută-mă! Iisus i-a răspuns: – Nu e corect să iei pâinea copiilor şi să o
arunci la câini!
Iisus numește această femeie cățea pentru că nu are naționalitatea
"corectă". Acest lucru este tot atât de ridicol pe cât e o dovadă a
faptului că e un netrebnic.
Dacă ești o persoană care fură lucrurile altora, atunci ești un netrebnic. În
Matei 11: 1-3, găsim această tranzacție:
Când s-au apropiat de Ierusalim şi au ajuns la Betfaghe
şi Betania, lângă Muntele Măslinilor, Iisus i-a trimis pe doi dintre ucenicii
Săi în sat, spunându-le: „Duceţi-vă în satul dinaintea voastră şi imediat ce
intraţi în el, veţi găsi legat un mânz pe care nu a încălecat încă nici un om. Dezlegaţi-l
și aduceţi-l aici! Dacă vă întreabă
cineva: «De ce faceţi aceasta? », să-i spuneţi: «Domnul are nevoie de el și-l
va trimite înapoi aici în scurt timp.»“
De câte ori ai dat de un netrebnic care a spus, "lasă-mă să împrumut
asta și ți-o voi da înapoi într-un minut", ca să nu mai vezi acea persoană
niciodată? Este o escrocherie de rând. Iar asta este exact ce face Iisus. Discipolii
iau mânzul, iar dacă cauți scripturile vei afla că nu s-au mai sinchisit să-l
înapoieze niciodată. Wow - ce netrebnic!
Apropo, nu este singurul loc în Biblie unde Iisus fură ceva. În Matei 8: 28-34,
Iisus fură o intreaga turmă de porci și îi omoară pe toți.
Ai observat vreodată că în multe cazuri Iisus este copilăros și emoțional,
în loc să fie gânditor? Oamenii care sunt așa sunt netrebnici. Iată un exemplu
din Matei 18: 7-9:
Vai de lumea aceasta, din cauza prilejurilor de păcătuire!
Căci prilejurile de păcătuire vin în mod inevitabil, dar vai de omul acela prin
care vine prilejul de păcătuire! Dacă mâna de pe picior te face să păcătuieşti,
tai-o şi arunc-o! Este mai bine pentru
tine să intri în viaţă ciung sau şchiop, decât să ai două mâini și două
picioare și să fii aruncat în focul veşnic! Iar dacă ochiul tău te face să
păcătuieşti, scoate-l și aruncă-l! Este
mai bine pentru tine să intri în viaţă cu un singur ochi, decât să ai amândoi
ochii şi să fii aruncat în focul iadului!
Această afirmație este ridicolă din mai multe puncte de vedere. În primul rând,
nu mâna te poate face "să păcătuiești" - creierul tau face asta. Orice
persoană inteligentă știe asta. Deci, scoțăndu-ți ochiul sau tăiându-ți mâna
este nefolositor. Dacă ai o problemă cu păcatul și vrei să-ți amputezi ceva
pentru a rezolva-o, ai avea nevoie să-ți amputezi creierul, pentru că de aici
apare tot 'păcatul'.
Dar dacă te gândești mai departe, îți dai seama că Iisus a ratat totalmente
remediul real. Dacă ai o problemă cu comportamentul neproductiv, ce trebuie să
faci este să te educi sau să te reabilitezi. Ai face asta prin conversația cu
un consilier sau un terapeut. Amputarea este o soluție absurdă, lucru știut de
orice persoană inteligentă. Iisus nu este numai un netrebnic - este și un idiot.
El dă sfaturi total inutile și periculoase.
Iată altă izbucnire emoțională, pe care o găsim în Marcu 11: 15-16:
Ajungând în Ierusalim, El a intrat în Templu și a început
să-i scoată afară pe cei ce vindeau și cumpărau în Templu. A răsturnat mesele
schimbătorilor de bani şi băncile celor ce vindeau porumbei şi nu a lăsat pe
nimeni să ducă vreo marfă prin Templu.
Este ăsta un lucru inteligent? Este acesta comportamentul la care te-ai aștepta
de la un adult rațional și grijuliu? Nu, acesta este comportamentul unui copil.
Cu siguranță fiul atotputernic al lui Dumnezeu ar putea veni cu un plan mai bun
decât răsturnatul meselor într-o o criză emoțională singulară.
În Marcu 11: 12-14, găsim altă reacție emoțională:
În ziua următoare, cum ieșeau din Betania, lui Iisus I s-a făcut
foame. A văzut de departe un smochin înfrunzit și S-a dus să vadă dacă are
fructe. Când a ajuns la el, n-a găsit decât frunze, pentru că nu era vremea
smochinelor. Atunci i-a zis copacului: „În veci să nu mai mănânce nimeni roade
din tine!“ Ucenicii Lui au auzit aceasta.
Mai incolo aflăm că copacul este mort.
Ia să vedem. Fiului lui Dumnezeu îi este foame. Se apropie de smochin. Smochinul
nu este în sezon și nu are fructe. Iisus vrea fructe. Deci omoară copacul. Ce netrebnic! De ce nu și-a fluturat mâna
atotputernică ca să facă smochinele să apară? Sau de ce nu imprumută o stafidă
de la cineva ca s-o transforme în 5.000 de coșuri de smochine? Numai un adevărat
netrebnic ar omorî ceva de ciudă.
Iată aici un exemplu final. Să spunem că vrei neapărat să-ți bati joc de
oamenii din jurul tău. O metodă ar fi să te contrazici singur constant. Deci, găsim
pe Iisus spunând asta în Luca 14: 26:
Oricine vine la mine și nu își urăște tatăl și mama, nevasta
și copiii, frațiii și surile și da, chiar și viata însăși, nu poate fi
discipolul meu.
OK, deci dacă urâm totul, putem fi
discipolul lui Iisus. Acesta este un mesaj măreț de la cineva care în altă
parte spune "Iubește-ți dușmanul" și "Iubește-ți vecinul cum te
iubești pe tine însuți". Și să nu uităm că una din porunci este să-ți
onorezi tatăl și mama. Deci care dintre ele e, Iisuse? Dacă vrei să fim
discipolii tăi, trebuie să ne iubim dușmanii, vecinii și părinții, sau să-i
urâm? Numai un netrebnic ar crea un set de contradicții totale ca acesta.
Dar dacă vrei viață eternă? Ce ar trebui să faci? Se presupune c-ar trebui
să urăști pe toată lumea și însăși viața. Apoi în Luca 10: 25-28, găsim altă
cerință:
Odată, un expert în Lege s-a ridicat să-L pună la
încercare pe Iisus şi L-a întrebat: – Învăţătorule, ce să fac ca să moştenesc viaţă veşnică? Iisus
i-a răspuns: – Ce este scris în Lege? Ce citeşti acolo? El I-a zis: – „Să-L
iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, cu
toată puterea ta și cu toată mintea ta și pe seamănul tău ca pe tine însuţi! “
și „Iubește-ți vecinul ca pe tine
însuți“. Iisus i-a zis: – Ai răspuns corect. Fă aşa și vei trăi!
Este adevărat? Dacă faci asta, vei avea viață eternă? De fapt, nu este adevărat.
În Luca 18: 18-22, Iisus spune:
Un anume conducător L-a întrebat: – Bunule Învăţător, ce să fac ca să moştenesc viaţă veşnică? Iisus
i-a răspuns: – De ce Mă numeşti „bun“? Nimeni nu este bun, decât Unul: Dumnezeu!
Cunoşti poruncile: „Să nu comiţi
adulter, să nu ucizi, să nu furi, să nu depui mărturie falsă, cinsteşte-l pe
tatăl tău şi pe mama ta. “El I-a spus: – Pe toate acestea le-am împlinit încă
din tinereţea mea. Când a auzit aceasta, Iisus i-a zis: – Îţi mai lipseşte un lucru: vinde
tot ce ai şi împarte săracilor şi vei avea astfel o comoară în cer. Apoi vino, urmează-Mă!
Răspunsurile din Luca 10 și Luca 18 sunt total diferite. Asta înseamnă clar
că Iisus scoate aceste idei pe moment. Ceea ce un netrebnic ar face.
Apoi în Ioan 6: 53-58, găsim încă o cerință:
Iisus le-a zis: „Adevărat, adevărat vă spun că, dacă nu
mâncaţi trupul Fiului Omului și nu beţi sângele Lui, nu aveţi viaţă în voi
înşivă! Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu are viaţă veşnică, iar Eu
îl voi învia în ziua de pe urmă. Căci trupul Meu este o adevărată hrană, iar
sângele Meu este o adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele
Meu rămâne în Mine, iar Eu rămân în el. Aşa cum Tatăl cel viu M-a trimis, iar
Eu trăiesc datorită Tatălui, tot astfel și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi
datorită Mie. Aceasta este pâinea care a coborât din cer, nu ca aceea pe care
au mâncat-o strămoşii voştri, care totuşi au murit: cel ce mănâncă această
pâine va trăi în veci!“
Asta sună grotesc, nu-i așa? Și contrazice total ce le-a spus Iisus celor doi
tipi în Luca 10 și Luca 18. Ce să mai vorbim despre Matei 18: 2-3:
A chemat un mic copil și l-a pus să stea între ei. Atunci
a spus: "Vă spun vouă adevărul, dacă nu vă schimbați și deveniți ca mici
copii, nu veți intra niciodată în împărăția cerurilor."
Cum devine exact unul "ca niște copii mici"? De exemplu, copiii
cred frecvent în Moș Crăciun și în iepurașul de Paște și se vor lupta de multe
ori cu frații lor. Noi, ca adulți, ar trebui să preluăm aceste calități? Iisus
nu spune concret, făcând această cerință total vagă.
Dar este adevărat? Dacă devii ca un copil mic, ajungi în rai? Nu, de fapt nu. În realitate, trebuie să fii “născut
iar“ pentru a vedea regatul lui Dumnezeu. În Ioan 3: 3-8, Iisus spune:
Adevărat, adevărat îţi spun că, dacă cineva nu este
născut din nou, nu poate vedea Împărăţia lui Dumnezeu! Nicodim L-a întrebat: –
Cum poate fi un om bătrân născut din nou? Pesemne că nu poate intra a doua oară
în pântecele mamei lui ca să fie născut? Iisus i-a răspuns: – Adevărat, adevărat
îţi spun că, dacă cineva nu este născut din apă și din Duh, nu poate să intre
în Împărăţia lui Dumnezeu! Ce este născut din carne este carne, iar ce este
născut din Duh este duh. Să nu te miri că ţi-am spus: „Trebuie să fiţi născuţi din nou! “ Vântul
suflă încotro vrea şi-i auzi vuietul, dar nu şti de unde vine şi unde se duce.
Tot aşa se întâmplă cu oricine este născut din Duhul.
Asta e la fel de limpede ca noroiul, nu-i așa? Dar este ce spune Iisus și contrazice
total ce a spus anterior.
Dar sa ignorăm contradicția. Este adevărat? Dacă devenim ca niște copii... de
fapt, dacă regresăm la nivel de bebeluși prin a fi renăscuți din apă și Spirit,
mergem în rai? Nu. Iisus greșește iar. Pentru că în Matei 5: 17-20, Iisus spune
asta:
Să nu credeţi că am venit să anulez Legea sau Profeţii! Nu
am venit să le anulez, ci să împlinesc. Căci adevărat vă spun că, atâta vreme
cât nu vor trece cerul și pământul, nici măcar o iotă sau o parte a vreunei
litere nu va fi înlăturată din Lege înainte să se îndeplinească toate lucrurile.
Aşa că oricine încalcă una din cele mai mici din aceste porunci și îi învaţă și
pe alţii să facă la fel va fi numit cel mai mic în Împărăţia Cerurilor. Dar
oricine le împlineşte şi îi învaţă și pe alţii să facă la fel va fi numit mare
în Împărăţia Cerurilor. Căci vă spun că, dacă dreptatea voastră nu o întrece pe
cea a fariseilor și a cărturarilor, cu nici un chip nu veţi intra în Împărăţia
Cerurilor.
Devine absurd, nu? Fariseii și scribii sunt adulți, nu copii. Dacă citești
Biblia , știi că fariseii erau nebuni. Dar asta spune Iisus. Să uităm chestia
cu renașterea și cu copiii –transform--te într-un nebun în schimb. Dreptatea
noastră și supunerea la legile vechiului testament trebuie să depășească pe cea
a fariseilor pentru a intra în rai. Ceea ce inseamnă că trebuie să începem prin
a omorî o gramadă de
oameni.
Și apoi mai este acest verset faimos, Ioan 3: 16:
"Pentru că Dumnezeu atât a iubit lumea încât i-a dat
pe unicul său Fiu, așa ca oricine crede în el să nu moară, ci să aibă viață
eternă".
Deci care dintre ele??? Ce trebuie să faci ca să ai viață eternă și să
mergi în rai??? Probabil că mai sunt vreo 15 cerinte imprăștiate prin Biblie. Nu
este nici o metodă de a ști care este corectă și toate se contrazic reciproc. Acum
că te-ai uitat peste toate cele descrise, un lucru ar trebui să fie clar: Iisus
habar n-avea despre ce vorbește.
Partea cea mai uimitoare este ca toată această poveste cu viața eternă este
o fantezie. Nimeni nu primește viața eternă, pentru că gogoșile pe care le
vinde Iisus sunt o scamatorie. Orice biolog îți va spune că viața este o reacție
chimică. Deci, întreaga noțiune de sufletul este un figment al imaginației
umane. Uitați-vă la Dovada
#25 și #27 pentru detalii.
Când unești toate exemplele, adevărul devine evident. Iisus nu era fiul lui
Dumnezeu. Nu era nici perfect, nici fără păcat. Iisus era un netrebnic total. Era
un îngâmfat cum nu s-a mai văzut. Și era un șarlatan, pe deasupra. Faptul că creștinii
nu văd asta arată adâncimea iluziei lor.
De asemenea arată că Dumnezeu este complet imaginar. Pentru mai multe
detalii, a se vedea Dovada
#10, Dovada #14, Dovada #15, Dovada #18, Dovada #21 și Dovada #33.
Îmi place ce scrieți, cu toate ca mai "dam și în bara" apropos de Isus o numește catea.
RăspundețiȘtergere